onsdag 17 januari 2007

Jag gör det jag drömmer om...

Jag har en väninna med ett eget företag. Där kan hon jobba med det hon älskar, välja de arbetskamrater hon vill omge sig med och det bästa av allt - hon väljer när hon vill arbeta. Om dagen börjar med häftigt snöfall och snöskottning - dra täcket över huvudet och somna om med ett leende på läpparna. Om dagen börjar med solsken och du känner en plötslig lust att ta en lång skogspromenad med ryggsäcken full av varm choklad, korvmackor och ett anteckningsblock, då gör du det. DU väljer själv.
Och faktum är, att jag väljer själv. Gick just ut i köket och bestämde mig för att göra stora, saftiga muffins med hallonsylt i. Jag ska dekorera dem med en krämig glasyr och lite vackert runt strössel. Jag ville göra det, och jag gjorde det. Tidigare kände jag för att sätta mig ner och göra efterforskningar om Linkletter farms utanför Summerside på Prince Edward Island. Och då gjorde jag det. Plötsligt fann jag mig engagerad i familjen Linkletters göromål, och det kändes inspirerande. Strax ska jag göra en halvtimmes workout eller kanske pilates. Visst är jag privilegierad? Jajamänsan, och jag vet om det också. Man kan verkligen säga att jag faktiskt gör det jag drömmer om.

Inga kommentarer: