onsdag 2 september 2009

Det behövs fler recept

Mer mat! Jag börjar få kläm på den här dieten nu. Men det behövs recept, massor av recept för att jag inte ska fastna i det förutsägbara.
Frukost i dag blev 3 stekta ägg och 3 skivor bacon.
Lunch idag blev 1 strimlad paprika och 1 dm skivad gurka - med 1 msk vinägerdressing; 1 dm skivad dansk salami och 50 g skivad ost.
Middag idag blev ugnsgrillade revbensspjäll med vitkåls- och paprika sallad (med vinägerdressing) och creme fraiche sås (paprika/vitlök/svartpeppar/oerhört lite farinsocker)
Mellanmål: Jag gjorde ett runt nötbröd av en blandning av sesamfrön, solroskärnor, salta jordnötter och sötmandlar som jag mixade till ett mjöl, blandade med ett ägg och ca 10 g smält smör. Det körde jag i mikron på full effekt i ca 2,5 minuter tills det var fast och "gräddat". Sedan bredde jag på smör och delade i små bitar - jättegod nötsmak! Och SÅÅÅÅÅ LCHF!!!!
Den här dieten går bättre och bättre, jag känner mig klarare i huvudet, gladare, lugnare men är fortfarande väldigt trött och hängig i musklerna. Och idag fick jag världens sötsug, jag kände doften av smör och socker blåsa in genom sovrumsfönstret och föreställde mig att grannen bakade en stor, härlig, saftig sockerkaka. Och jag föreställde mig hur jag tuggade i mig bit efter bit... Men jag ger inte efter för sötsuget. Jag känner att det här fungerar och att jag mår bra av det. Och jag går ner i vikt! Om insulinet sänks och min fertilitet ökar så är det VÄRT DET - ALLA GÅNGER!!! :)

1 kommentar:

howtochangeipaddress sa...

Det receptet låter inte så dumt! Får prövas på här i hemmet.
Blogg bakning recept bakrecept cream cheese cake