måndag 7 september 2009

Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees!!


-5 kg!!! Det här funkar verkligen för mig!!! Jag äter gott och tills jag är mätt, och sedan håller jag mig mätt lääääääänge! Hur det få vara så här underbart? 5 kg är borta. På 17 dagar. 2,5 veckor är ju inte mycket tid, men eftersom jag är så otålig så vill jag egentligen inte vänta ett helt år innan jag har kommit till min idealvikt. Men jag måste göra det. Det är det bästa. Och det absolut bästa är att jag inte känner mig frestad att sluta upp med det. Inte ens när det finns underbart chokladiga kladdkakemuffins. Eller vingummi. Eller choklad. Choklad. Jag har känt doften av färskt, saftigt bröd och längtat efter att känna smaken. Men jag vill inte kasta bort mitt resultat eller min oväntade och nyfunna karaktär. Jag ger inte efter för suget - för första gången i hela mitt vuxna liv! Och för mig är det en oerhörd vinst. Hösten är här med klar och kall luft, klarblå himmel och varm sol. Det finns ett överflöd av rönnbär och träden börjar sakta skifta i färg. Om fem dagar är jag, David, mina föräldrar och min tvillingsyster och hennes man i Alcudia. Jag provade baddräkten för ett par timmar sedan och kände mig redo för stranden. Jag är fortfarande väldigt överviktig, men jag är på helt rätt väg nu. Underbart. :)

Inga kommentarer: