fredag 28 augusti 2009

Fett, fett och mera fett!!

8:e dagen av fett. Vispgrädde, smör, fet crème fraiche, fjällfil, Bregott, ägg, bacon, ost och salami... Och till det äter jag grönsaker, kål, dricker mjölk och vatten. Utan vatten hade jag inte överlevt; jag har ätit så mycket ägg den senaste veckan att jag borde skaffa egna hönor! Samtidigt börjar jag undra om jag kanske äter lite för mycket? Jag har ju ändå inte motionerat något speciellt den här veckan. Hmm. 2,5 kg har jag gått ner, det mesta försvann de 3 första dagarna, och sedan dess verkar det ha stått stilla. Jag får börja att motionera mer och äta mindre ägg - mindre portioner och mer grönsaker. Men ibland så längtar jag efter en vanlig, enkel soppa med ett grovt bröd. Jag längtar efter fettsnål mat med mer kolhydrater. Och ibland, ja ibland, så längtar jag väldigt mycket efter godis. Men jag blir mätt av maten, ja ibland blir jag så äckligt mätt att jag aldrig mer vill se mat. Och om jag kan förknippa mat med något som gör mig mätt och lite illamående så kanske jag inte förblir lika besatt av mat? Kanske jag börjar fokusera på annat i livet, t.ex. att skriva? Jag kan ju alltid hoppas. LCHF, ja, jag ger det 2 veckor till och om jag inte har gått ner totalt 5 kg då så slutar jag. Basta!

Inga kommentarer: