fredag 21 augusti 2009

Nu blir det inga bullar!!

Idag började jag äta LCHF. Resultatet: Jag mår en smula illa av allt fett. Tanken (och doften) på smör och ägg får mig att känna det som om jag aldrig mer vill äta mat. Jag fick tvinga i mig middagen! :) Jag har inte känt mig hungrig på hela dagen, med undantag för imorse - innan frukosten. Ojojoj... Hoppas nu att det här fungerar och att magen inte kraschar av det. Men jag ska göra det minst 3 veckor framåt för att se om jag tappar någon vikt. Om jag inte gör det så struntar jag i den här dieten och kör Österåsens variant i stället. Dessutom ska jag börja vattengympa här på Alnö vecka 37, de har 2 pass i veckan, det passar mig bra. :)
Det finns oerhört mycket bloggar om LCHF på Internet, och Träningsplupp är en av de roligaste att läsa. Jag har skickat efter en kokbok i ämnet samt 2 inspirationsböcker, bland annat en om en tjej som har vägt 137 kg. Hennes blogg hittar du här. Jag ser faktiskt fram emot det, för jag känner redan efter en dag att jag blir mycket mättare (fortare) och håller mig mätt länge. Dessutom blir jag inte sötsugen. Så det gäller att hålla kolhydraterna på avstånd i flera veckor nu - liksom sockret - om jag vill bli sockerfri. Och det vill jag. Ja, hjälp, jag måste gå ner i vikt också. Jag har 35 kg övervikt, det är väldigt, väldigt mycket! Jag vet att jag kommer att klara det. Med variation. Ägg kan nog tänkas bli äckligt efter ett tag, tror jag. ;)

Inga kommentarer: