fredag 17 september 2010

Whooooooooooooa ajm bäck!

Så - då var det dags för LCHF igen. September är snart avklarat och hösten väntar runt hörnet. Är jag lycklig? Absolut. Och nu, när jag har tillbringat de senaste månaderna med att smälla i mig kolhydrater i dess farligaste form (rent socker) så är det dags för att sadla om till LCHF - igen. Det har verkligen fungerat för mig och jag vet inte varför jag slutade. En kombination av idioti/dålig karaktär/slarv förmodligen. Idag är andra dagen. Mitt liv so far?

Vi har stannat av fertilitetscirkusen. Det får bli som det blir - men vi satsar inte på det fullt så innerligt som tidigare. Det känns faktiskt skönt.

Jag har kommit in på Arkiv- och information på Mittuniversitetet, för andra gången. Den här gången ska jag fullfölja bägge kurserna och utbilda mig till arkivarie. Det är det enda yrket som har något framtid, det vill säga baserat på mina kunskaper och intressen.

Davids föräldrar är hängiga, det har varit en svår sommar för dem - och för oss.

Sommaren, särskilt juli månad, var otroligt varm/het. Varje dag hade en medeltemperatur på ungefär 28 grader. Det är hemskt när man inte klarar av värme.

Vi har målat om Hamrastugan och bytt ytterdörr.

Jag fick ryggskott (för första gången i mitt liv) dagarna innan Hamra och lyckades även skada benet - yihaaa! ;)

Jag har ett nytt ämbete i kyrkan: Solstråleklassen! 5 små energiska knippen som springer i alla riktningar om jag inte kontrollerar dem med kakor och fascinerande bilder/frågor/utmaningar. De är helt underbara och jag älskar dem.

Vi spenderade semestern i Hamra, Sösjö och här hemma.

Så, det var kanske allt, jag minns inte riktigt. Den senaste tiden har jag upplevt att tiden bara flyr ifrån mig och att jag tillbringar alltför många timmar här, framför datorn. Energinivån är väldigt låg, humöret likadant och jag är ofta förkyld. Dags alltså att ta itu med detta och att höja de positiva nivåerna ordentligt! Jag har mål för LCHF, liksom tidigare vill jag gå ner i vikt. Det första målet är dock att bli av med sockerberoendet. Mina delviktsmål belönas med vissa saker, bland annat massage och SPA-besök och jag behöver dessa belöningar att se fram emot, för att behålla motivationen när den börjar bli seg. Nå, nu är det dags att avrunda och fortsätta studera föreningsarkiven i Sverige. Livet är till för att levas och det går inte an att gömma sig under täcket bara för att man inte orkar ta tag i sig själv. ICKE!!! Jag klarar ALLT. :)

Inga kommentarer: