måndag 13 juli 2009

En ny vecka i juli!





En ny vecka. Måndag och solen vill komma fram, nu kanske det är dags för vackert väder igen? Vi har ätit upp potatispiroger och smörgåsar, varit på Dalhalla och lyssnat på Sissel, Odd Nordstoga och Peter Jöback; den stora behållningen var Nordstoga - vilken fantastisk artist! Sissel sjöng för mycket pop, jag är bortskämd från konserten i Järvsö för några år sedan, den var ju något utöver det vanliga! Jöback var jättebra, särskilt melodin om Stockholm som han framförde med stor känsla. Ja... väl tillbaka på vårt traditionella B&B Chorsgården (som för övrigt var mysigt och hade jättebra frukost) sov vi ett par timmar innan vi skulle upp till Gökotta på Digerberget i Tällberg. Efter en dryg halvtimmes snurrande runt, runt fann vi äntligen vägen dit (de hade bara skyltat åt ett håll och vi kom inte från det hållet...). Någon minuts promenad i skogen (lätt blött efter en veckas intensivt regnande) nådde vi upp till en fantastisk utsikt över Siljan och bergen. Kulning, vallhorn och andra horn ekade i skogen och över nejden, vi fick höra om fäbodlivet, instrumenten, traditionen. Musik och sång som var något exceptionellt och gjorde vistelsen i Rättvik rättvisa. Jag älskade det, David också. Inga bilder, dock. På hemvägen hittade vi "vårt" hus i Alfta, det hade den färgsättning vi vill ha hemma, och som vi nu ska investera i, åtminstone på baksidan tills vidare.
Så... vi fastnade för Nordstoga och bestämde oss för att boka biljetter till Sissels julkonsert i december, så nu har vi gjort det och ska hämta ut dem imorgon. Och den här veckan blir det Harry Potter-premiär, det har jag sett fram emot. I helgen har jag gjort en till Red Velvet Cake till dopet som var igår; och imorgon gör jag en kaka till för Kvorumets aktivitet. Sedan blir det brännboll på torsdag och förmodligen grillning med svärföräldrarna också. :) Mycket att se fram emot! Tråkigt att David har börjat jobba igen, men jag ska göra mitt bästa för att underlätta för honom, så att inte övergången blir för påfrestande.
Jo; vi har bokat resa till Alcudia också, vi åker lördagen den 12 september och blir borta en vecka. Vi bor på Alcudia Pins, ett hotell MITT på stranden..! Jag ser verkligen fram emot det klara, vackra, sidenlena vattnet! Ovan är några sommarbilder som påvisar den ordentliga värmen vi har haft (och förhoppningsvis får igen?)!

Inga kommentarer: