fredag 17 juli 2009

Ham and cheese bread och SOOOOOOOOL!





Åh, vad solen skiner! :) Det är ljuvligt, helt fantastiskt! I bakgrunden hörs Andrea Bocelli, denne gigant bland giganter samt hans like inom popen; Celine Dion sjunga The Prayer, med världens vackraste budskap.
I köket jäser mitt skink- och ostbröd, jag ska baka ut det som jag gör med kanelbullar; kavla ut degen, pensla med smör (samt vitlök och olivolja, som jag dock inte gör med bullar...) och strö över fyllningen - riven ost (en blandning av mozzarella och lagrad Gäseneost) och kokt skinka. Sedan rullar jag ihop, delar i 2 delar och gör 2 limpor av det. Väldigt enkelt! Det blir picknickmiddag i eftermiddag, vi har beställt biljetter till Harry Potter och Halvblodsprinsen kl. 17.30 och fick VÄLDIGT speciella platser, 3:e raden framifrån... Hmm, men vad gör man, det var fullt överallt! Är man ett Harry Potter freak så är man.
Lägger in en bild från Brännbollen vi hade med grenen igår kväll på Ängen, Södra berget. Vi var massor med folk och hade jätteroligt! Primär var ansvarig, och de gjorde ett toppenjobb! Såklart. :) Det är Petra och Marie på bilden.

Inga kommentarer: